Η λέξη “δωρεάν” έχει μια διαχρονική απήχηση! Αυτό ισχύει και για τη φράση “δωρεάν αποστολή” για όποιον ψωνίζει συχνά στο διαδίκτυο.
Η δωρεάν αποστολή έχει αποδειχθεί ότι είναι ένας από τους κορυφαίους παράγοντες αγορών μεταξύ των millennials. Ως εκ τούτου, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 66% των διαδικτυακών εμπόρων λιανικής θεωρούν τη “δωρεάν αποστολή” ως μία από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ
Σε αυτή τη μελέτη, το Parcel Monitor συνεργάστηκε με το Rakuten Insight για να ανακαλύψει πώς η δωρεάν αποστολή μπορεί να επηρεάσει τις αποφάσεις αγοράς των καταναλωτών. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε τη συσχέτιση μεταξύ της δωρεάν αποστολής και του ποσοστού μετατροπής των πελατών.
Οι καταναλωτές θέλουν δωρεάν μεταφορικά
Με τα συνδρομητικά προγράμματα όπως το Amazon Prime να θέτουν τον πήχη για γρήγορη και δωρεάν παράδοση δεμάτων, οι πελάτες θέλουν πλέον ανάλογες παροχές από κάθε online έμπορο! Η παροχή της δωρεάν αποστολής συγκαταλέγεται στους 3 κορυφαίους παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση των καταναλωτών να αγοράσουν ηλεκτρονικά. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η τιμή των προϊόντων (80%), ακολουθούμενη από τη δωρεάν αποστολή (59%) και στη συνέχεια οι κριτικές που παρέχονται από άλλους αγοραστές (49%). Το ίδιο ποσοστό των ερωτηθέντων (54%) παραδέχεται ότι είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν στο ίδιο online κατάστημα για αγορές, εάν προσφέρεται δωρεάν αποστολή.
Η δωρεάν αποστολή μπορεί να αυξήσει τη μέση τιμή των παραγγελιών
Είναι σύνηθες τα e-shop να ορίζουν ένα ελάχιστο ύψος παραγγελίας για να προσφέρουν δωρεάν αποστολή. Μια τέτοια προϋπόθεση είναι μεγάλο κίνητρο για τους πελάτες να προσθέτουν περισσότερα προϊόντα στα καλάθια αγορών τους. Στην πραγματικότητα, το 59% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσαν προθυμία να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα, προκειμένου να φτάσουν το ελάχιστο ποσό που απαιτείται για τη δωρεάν αποστολή.
Ένας εύλογος χρόνος παράδοσης είναι κρίσιμος ακόμα και με δωρεάν αποστολή
Ακόμη και με δωρεάν αποστολή, οι πελάτες εξακολουθούν να αναμένουν τα προϊόντα τους να παραδοθούν σε λίγες μέρες. Όταν ρωτήθηκαν ποιος είναι ο μεγαλύτερος χρόνος παράδοσης που είναι διατεθειμένοι να δεχτούν για να λάβουν δωρεάν αποστολή, μόνο το 10% απάντησε «πάνω από 2 εβδομάδες». Το 90% θέλει τα προϊόντα του μέσα σε 7 ημέρες ή λιγότερο.
Πρέπει οι επιχειρήσεις να προσφέρουν δωρεάν αποστολή;
Όπως και με κάθε άλλη στρατηγική απόφαση, το εάν η δωρεάν αποστολή είναι μια βιώσιμη τακτική εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Αν και είναι ένας πολύ καλός τρόπος για τις επιχειρήσεις να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς και να μειώσουν την εγκατάλειψη του καλαθιού, διατρέχει επίσης τον κίνδυνο αύξησης των επιστροφών, κάτι που μπορεί τελικά να επηρεάσει τα αποτελέσματά τους.
Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό για τις εταρείες να σταθμίζουν προσεκτικά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της δωρεάν αποστολής, προτού δεσμευτούν πλήρως σε αυτήν.
Πηγή:
Views: 23